Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKunt, Halil
dc.date.accessioned2015-08-21T06:01:50Z
dc.date.available2015-08-21T06:01:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKunt, H. (2014),Determining the Views of Srudents of Faculty of Education on Human Anatomy and Physiology Courses. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 408- 423.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1106
dc.description.abstractThis study aims at determining level of understanding and views about problems of the students of Faculty of Education Preschool Teaching and Science Teaching towards Anatomy and Physiology courses. The scope of the research was constructed by 188 students who study at Faculty of Education, Dumlupınar University. For this research, in which general scanning method was used, when collecting the data, the questionnaire of “The Views of Students of Anatomy and Physiology Courses Form” that was developed by researcher was used. The collected questionnaire forms were studied and among them 188 questionnaires were evaluated in total, and frequency and percentage were calculated and charted. As a result of the analysis, for the students of the both departments the skeleton system was the best learned subject; whereas the circulation system was the worst one. Among the causes of not understanding of the subjects of Human Anatomy and Physiology, insufficient books and sources related to the courses, in teaching using not any other methods but direct speech, not pre-studied students at the courses, not a practical but a reciting teaching system are seen as the factors of it.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin Anatomi ve Fizyoloji Dersine yönelik anlama düzeyleri ve sorunları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 188 öğrenci oluşturmuştur. Genel tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen ‘‘Anatomi ve Fizyoloji Dersi Öğrenci Görüş Anket Formu” kullanılmıştır. Toplanan anket formları incelemeye alınmış ve toplam 188 anket değerlendirilmiş, frekans ve yüzdeler hesaplanmış ve tablolaştırılmıştır. Analizler sonucunda; her iki bölüm öğrencilerinde de iskelet sistemi en iyi öğrenilen konu olurken dolaşım sistemi en kötü öğrenilen konu olmuştur. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi konularının anlaşılmama nedenlerinde dersle ilgili kitaplar ve kaynakların yetersiz olması, öğretimde düz anlatım dışı yöntem kullanılmaması, öğrencinin derse hazır gelmemesi, uygulama yapılmaması ve ezbere dayalı olması gibi faktörlerin ön plana çıktığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnatomyen_US
dc.subjectCourseen_US
dc.subjectFaculty of Educationen_US
dc.subjectPhysiologyen_US
dc.subjectStudents’ viewsen_US
dc.subjectAnatomien_US
dc.subjectDersen_US
dc.subjectEğitim fakültesien_US
dc.subjectFizyolojien_US
dc.subjectÖğrenci görüşlerien_US
dc.titleDetermining the Views of Srudents of Faculty of Education on Human Anatomy and Physiology Coursesen_US
dc.title.alternativeEğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Dersi Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR125170en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record