Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorUzun, Levent
dc.date.accessioned2015-08-20T07:34:32Z
dc.date.available2015-08-20T07:34:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationUzun, L. (2014).Rasing Awareness of Educational Philosophy: Learning and Education in Posthumanistic Philosophy. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (3), 613-626.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1093
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to provide educators with a simple, brief, and easy-to-read text on western philosophy while specifically raising awareness about philosophies of education. Basic terminology such as ontology, epistemology, and paradigm are defined, and their relationships with educational philosophy as well as the role of the teachers and students are explained. Following an explanation and discussion of the major existing philosophies that have affected education throughout history, the present article provides modified definitions of learning and education and suggests a new way of thinking that is closely related to postmodernism, namely posthumanistic philosophy. These new definitions are presumed to guide and influence not only the theoretical works in education but also the practical applications.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, batı felsefesi ile ilgili basit, özet niteliğinde ve okuması kolay bir metin sunarken, özellikle eğitim felsefesi ile ilgili eğitimcilerde farkındalık yaratmaktır. Ontoloji, epistemoloji ve paradigma gibi temel kavramlar tanımlanıp açıklanarak bunların eğitim felsefesi ile ve aynı zamanda öğretmen ve öğrencilerle bağlantıları ortaya konulmaktadır. Tarih boyunca eğitimi etkilemiş başlıca felsefeler hakkındaki açıklama ve tartışmayı müteakiben, bu çalışmada postmodernizmle yakından bağlantılı ‘insancılötesi felsefe’ olarak tanımlanan yeni bir düşünme şeklini cesaretlendiren ve bu bakış açısından kaynaklı öğrenme ve eğitim ile ilgili yeniden yapılandırılmış tanımlar öne sürülmektedir. Bu yeni tanımlamaların eğitimdeki kuramsal ve pratik çalışma ve uygulamaları yönlendirip etkileyeceği öngörülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectPostmodernismen_US
dc.subjectPosthumanistic philosophyen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectPostmodernizmen_US
dc.subjectİnsancılötesi felsefeen_US
dc.titleRasing Awareness of Educational Philosophy: Learning and Education in Posthumanistic Philosophyen_US
dc.title.alternativeEğitim Felsefesi İle İlgili Bir Farkındalık Çalışması: İnsancılötesi Felsefede Öğrenme ve Eğitimen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR154782en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record