dc.contributor.author | Uzun, Levent | |
dc.date.accessioned | 2015-08-20T07:34:32Z | |
dc.date.available | 2015-08-20T07:34:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Uzun, L. (2014).Rasing Awareness of Educational Philosophy: Learning and Education in Posthumanistic Philosophy. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (3), 613-626. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1093 | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study is to provide educators with a simple, brief, and easy-to-read text on western philosophy while specifically raising awareness about philosophies of education. Basic terminology such as ontology, epistemology, and paradigm are defined, and their relationships with educational philosophy as well as the role of the teachers and students are explained. Following an explanation and discussion of the major existing philosophies that have affected education throughout history, the present article provides modified definitions of learning and education and suggests a new way of thinking that is closely related to postmodernism, namely posthumanistic philosophy. These new definitions are presumed to guide and influence not only the theoretical works in education but also the practical applications. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, batı felsefesi ile ilgili basit, özet niteliğinde ve okuması kolay bir metin sunarken, özellikle eğitim felsefesi ile ilgili eğitimcilerde farkındalık yaratmaktır. Ontoloji, epistemoloji ve paradigma gibi temel kavramlar tanımlanıp açıklanarak bunların eğitim felsefesi ile ve aynı zamanda öğretmen ve öğrencilerle bağlantıları ortaya konulmaktadır. Tarih boyunca eğitimi etkilemiş başlıca felsefeler hakkındaki açıklama ve tartışmayı müteakiben, bu çalışmada postmodernizmle yakından bağlantılı ‘insancılötesi felsefe’ olarak tanımlanan yeni bir düşünme şeklini cesaretlendiren ve bu bakış açısından kaynaklı öğrenme ve eğitim ile ilgili yeniden yapılandırılmış tanımlar öne sürülmektedir. Bu yeni tanımlamaların eğitimdeki kuramsal ve pratik çalışma ve uygulamaları yönlendirip etkileyeceği öngörülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Learning | en_US |
dc.subject | Teacher training | en_US |
dc.subject | Postmodernism | en_US |
dc.subject | Posthumanistic philosophy | en_US |
dc.subject | Felsefe | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğretmen eğitimi | en_US |
dc.subject | Postmodernizm | en_US |
dc.subject | İnsancılötesi felsefe | en_US |
dc.title | Rasing Awareness of Educational Philosophy: Learning and Education in Posthumanistic Philosophy | en_US |
dc.title.alternative | Eğitim Felsefesi İle İlgili Bir Farkındalık Çalışması: İnsancılötesi Felsefede Öğrenme ve Eğitim | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR154782 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |