An Investigation of Factors Influencing Online Reading
Künye
Keskin, H. (2014). An Investigation of Factors Influencing Online Reading. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (3), 723-738.Özet
Bu çalışmada, online/çevrimiçi okuma, kütüphane kullanma, bilgisayar tutumu ve okulların bulunduğu yerleşim yeri büyüklüğü değişkenleri arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkilerin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni çevrimiçi okuma; bağımsız değişkenleri ise kütüphane kullanma, bilgisayar tutumu ve okulun bulunduğu yerleşim yeri büyüklüğüdür. Bu amaca yönelik PISA 2009 Türkiye verileri kullanılmıştır. Kayıp veriler analiz dışı tutularak, toplamda 4670 öğrenci ile 169 okulun verileri analiz edilmiştir. Veriler çok düzeyli bir yapıda olduğu için Hiyerarşik Lineer Modelleme (HLM) analizi yapılmıştır. HLM analizi sonucunda öğrencilerin çevrimiçi okuma puanlarının okul ve öğrenci düzeyinde değişkenlik gösterdiği belirlenmiştir. Analiz sonuçları, öğrenci düzeyindeki varyansın %14’ünün kütüphane kullanma ve bilgisayar tutumu; okul düzeyindeki varyansın ise %17’sinin okulunu bulunduğu yerleşim yeri büyüklüğü değişkenleri tarafından açıklandığını göstermektedir. This study aimed to determine the explanatory and predictive relationships between the variables of online reading, library use, attitudes towards computers, and the size of the settlement where schools are located. The dependent variable of the study is online reading, while the independent variables are library use, attitudes towards computers, and the size of the settlement where schools are located. In line with this aim, the data on Turkey provided by PISA 2009 were analyzed. The missing values were excluded from data analysis. As a result, the data obtained from 4670 students and 169 schools in total were subject to data analysis. As the data included a multilevel structure, Hierarchical Linear Modelling (HLM) analysis was conducted. As a result of HLM analysis, it was determined that the students' online reading scores varied depending on the schools and students. The results of the study reveal that library use and attitudes towards computers account for 14% of the variability at the level of students, while the site of the settlement where schools are located accounts for 17% of the variability at the level of schools.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: