Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorUluyol, Çelebi
dc.contributor.authorGüyer, Tolga
dc.date.accessioned2015-08-12T11:37:26Z
dc.date.available2015-08-12T11:37:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationUluyol, Ç. ve Güyer, T. (2014). The Effect of Face to Face Interaction on Critical Thinking Skills in Web Supported Case-Based Learning. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (4), 918-941.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1072
dc.description.abstractThe aim of this research is to review the effect of Face to Face Interaction on Critical Thinking Skills in Web Supported Case-Based Learning. Single-group repeated measures design was used in the study. The samples of the study were sixty five students, taking the Principles and Methods of Teaching course in their second year, in the department of Computer Education and Instructional Technology in the Gazi Faculty of Education in Gazi University. The research study took a total of seven weeks. The analysis, done using One- Way ANOVA for Repeated Measures, showed that there was a meaningful difference on critical thinking scores following the environment that contains face to face interaction ([F(1–63)=187,091, p<,05]). It is important to repeat these experimental studies on different disciplines and grades in order to contribute to the literature.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, web destekli örnek olay yönteminde yüz yüze etkileşimin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada tek gruplu tekrarlı ölçümler deseni kullanılmıştır Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde 2010-2011 Güz döneminde 2. Sınıfta okuyan ve Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi alan 65 öğrenci katılmıştır. Uygulama toplam 7 hafta sürmüştür. Araştırma bulgularına göre, web destekli örnek olay yönteminde yüz yüze sınıf etkileşiminin ardından, öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ortalama puanları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedir ([F(1–63)=187,091, p<,05]). Benzer araştırmaların farklı disiplin ve sınıf düzeyinde de ortaya çıkarılmasına yönelik çalışmaların yapılması alanyazına katkı açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb supporteden_US
dc.subjectCase-based learningen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectCritical thinking rubricen_US
dc.subjectWeb desteğien_US
dc.subjectÖrnek olay yöntemien_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectEleştirel düşünme dereceli puanlama anahtarıen_US
dc.titleThe Effect of Face to Face Interaction on Critical Thinking Skills in Web Supported Case-Based Learningen_US
dc.title.alternativeWeb Destekli Örnek Olay Yönteminde Yüz Yüze Etkileşimin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR133480en_US
dc.authoridTR9077en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record