Nurturing the Integration of Technology in Education
Künye
Ryan, T. ve Baglley, G. (2015). Nurturing the Integration of Technology in Education. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (1), 33-50.Özet
Herein we argue that technology integration in education can be understood and characterized as a struggle to overcome external and internal barriers. External barriers include the ever-changing nature of technology, deficiency of hardware and software; and inadequate professional development, and ongoing technological support. Internal obstacles involve personal beliefs, perceptions and understanding associated with technology use which may result in personal distress, angst and a lack of user confidence. Bu çalışmada, eğitimde teknoloji entegrasyonunun dış ve iç engelleri aşmak için bir mücadele olarak anlaşılabilceği ve karakterize edilebileceğini savunmaktayız. Dış engeller teknolojinin sürekli değişen doğasını, donanım ve yazılım eksikliğini; yetersiz mesleki gelişimi ve süregelen teknolojik desteği içermektedir. İç engeller kişisel sıkıntı, endişe ve kullanıcı güveni eksikliği ile sonuçlanabilen teknoloji kullanımı ile ilişkili kişisel inançları, algıları ve anlayışı kapsamaktadır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: