Search
Now showing items 1-5 of 5
Hayat bilgisi dersi kazanımlarının ortak ve derse özgü becerileri kazandırmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu araştırma, ilköğretim programında yer alan 9 adet ortak becerinin ve 5 adet Hayat Bilgisi dersine özgü becerinin kazandırılmasında, Hayat Bilgisi dersinin ne derece etkili olduğunu öğretmen görüşlerine dayalı olarak ...
Sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenerek; medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel ...
Cognitive Awareness Levels of Classroom Teaching Program Students on the Topics of Turkey's Physical Geography
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)
Feeling sufficient themselves in terms of vocational and field knowledge of classroom teacher candidates has a very important role in order to be successful teachers. The subjects concerning Physical Geography which examines ...
Opinions of Primary School Classroom Teachers About Distribution Process of Values in Social Science Course Curriculum
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)
Assuming that the most significant segment of personality of individuals is shaped in the initial years of education, we can assert that the value and moral education is of critical importance. Being aware of to what extend ...
Values Education Problematic : Determining the Status According to Classroom Teachers Opinons
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015-04)
It is a known fact that values education is mostly done via modeling. During the acquisition process of values individuals observe models that are known as “reference group” in their environment. In this value acquisition ...