Search
Now showing items 1-10 of 16
Sürdürülebilir rekabet avantajı ve yavaş işletmecilik : karşılaştırmalı bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Küreselleşme sermayenin, düşünce biçimlerinin ve insanların daha hareketli hale gelmesine neden olarak piyasaları daha rekabetçi konuma getirmiştir. Bu duruma paralel işletmeler daha yoğun rekabetin bulunduğu günümüz ...
Sürdürülebilir destinasyon yönetimi bağlamında adalar : Bozcaada üzerine bir model önerisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Sürdürülebilirlik ya da sürdürülebilir gelişme kavramı tüm dünyada yaygınlaşırken, diğer taraftan doğayı tahrip eden, salt ekonomik büyüme odaklı anlayış terk edilmektedir. Bu çerçevede hammaddesi büyük oranda doğal, tarihi ...
Sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları ve ilgilenimleri : İstanbul'a gelen sırtçantalı turistler üzerinde bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Sırtçantalı turistler Dünya turizm endüstrisi içinde önemli bir pazar dilimi haline gelmiştir. Bu tez çalışmasında, İstanbul'a gelen sırtçantalı turistlerin, demografik özellikleri, seyahat alışkanları, seyahat motivasyonları ...
Bozcaada Turizmi İçin Geçerli Olabilecek Fırsatlar, Üstünlükler, Zayıflıklar ve Tehlikeleri Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2010)
Bozcaada, Türkiye’nin Kuzey Ege’de bulunan ikinci büyük adası olmasına rağmen, turizm açısından yeterince gelişememiştir. Bozcaada turizmi için doğru stratejilerin ortaya konulabilmesine hizmet etmek amacıyla, bu araştırmayla, ...
Örgütsel Adalet Algısının İç Gı̇rişimci Davranışlar İle İlişkisi: Otel Yöneticilerine Yönelik Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)
Araştırmanın amacı, Van ilinde otel işletmelerinde görev yapan yöneticilerin iç girişimcilikleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ile veriler ...
Kalkınma Ajanslarının Turizmin Gelişmesindeki Önemi : Güney Marmara Kalkınma Ajansı Örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2014)
Kaynakların etkin ve yerinde kullanımı için kalkınma çabalarının ulusal düzeyden bölgesel hatta yerel düzeye indiği söylenebilir. Yerel düzeye inen kalkınma çabalarının yeni aktörleri ise kalkınma ajanslarıdır. Yerelin ...
Otelcilik ve Turizm Yönetimi Dergilerinde Yayınlanan Girişimcilik Araştırmalarının Gelişimi (2007-2015)
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-06)
Girişimci, kâr ve zarar riskini göze alıp sahip olduğu sermayeyi yatırıma dö- nüştürerek mal veya hizmet üreten/pazarlayan kişidir. Turizm girişimcisi, tüm riskleri göze alarak turizm sektöründe başarılı bir işletme kurma ...
Araç kiralama sektöründe rekabet belirleyicilerinin işletme performansına etkisi: turizm destinasyonlarında bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016)
Araştırmanın amacı, araç kiralama sektöründe rekabet belirleyicilerinin işletme performansı üzerine etkilerini tespit etmektir. Çalışma hem nitel hem de nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmada önce İstanbul ...
İş Tatminine Etki Eden Kimi Faktörlerin Konaklama İşletmeleri Açısından İncelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2009)
Bu çalışmada konaklama işletmelerinde çalışan işgörenlerin tatmin düzeyleri ve iş tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılaşmasının belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama türünde olan bu araştırmanın deneklerini, ...
Turizmde önde gelen ülkelerde normlar, güven ve sosyal ağlar temelinde sosyal sermaye
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016)
Sosyal sermaye ile ilişkili olarak farklı disiplinler içerisinde çok geniş bir alanı kapsayan araştırma alanı bulunmaktadır. Çalışmanın temel amacı; normlar, güven ve sosyal ağlar bileşiminin bir ürünü olan sosyal sermayenin, ...