Search
Now showing items 1-10 of 18
Örgütsel öğrenme ve inovasyonun kurumsal çevrecilik üzerindeki etkileri : İstanbul ilindeki restoranlar üzerine bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-06-27)
Sürdürülebilir turizm kapsamında turizm sektöründeki işletmelerin çevreyle dost uygulamaları günümüzde önem kazanmaktadır. Çalışmaların büyük çoğunluğu sektördeki otel işletmelerine yapıldığı fakat sektörün en fazla sayıda ...
Girişimcilik ve inovasyonun ekonomik büyüme üzerindeki etkileri: Bir panel veri analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-12-19)
Bu çalışmada ülkelerin sahip oldukları girişimcilik ve inovasyon düzeylerinin ekonomik büyümeleri üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Girişimcilik ve inovasyon kavramları doğaları gereği birbirleri ile ...
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde İnovasyona Yönelik Tutumlar ve İnovasyon Engelleri: Çanakkale İlinde KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-10-31)
Innovation is a very important tool in increasing companies’ competitiveness and efficiency. The companies – who decrease their costs through innovation- gain advantage such as; prise advantage, awareness and higher quality, ...
Türkiye’de Girişimcilik Verimlilik ve İnovasyonun Sanayi Sektörüne Etkileri: Zaman Serileri İle Bir Analiz
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-06)
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulduğu ilk günden bu yana temel hedefi muasır medeniyetler seviyesine ulaşmaktır. Bunu sosyal alanlarda olduğu gibi ekonomik alanda da gerçekleştirmek arzusu ve gayreti içerisinde olmuştur. ...
Girişimcilik Merakı İle Yenilikçilik Arasındaki İlişkide Girişimcilik Öz-Yeterliliğinin Aracılık Rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-02)
Girişimciliğin artan önemi ile birlikte girişimcilik ekosisteminin her geçen gün genişlemesi, girişimciliğin belirleyicilerine olan ilgiyi de arttırmıştır. Çalışmada, girişimciliğin önemli belirleyicilerinden olan yenilikçilik ...
Pazarlama Yeniliği ile Pazarlama Performansı İlişkisini Açıklamaya Yönelik Bir Vaka Çalışması : Süleyman Demirel Üniversitesi Olimpik Yüzme Havuzu Örneği ve Bir Model Önerisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2014)
Pazarlama yeniliği girişimciliğin bir aracı olarak ele alınabilmektedir. Pazarlama yeniliği yeni süreçler ve farklılık meydana getirmektedir. Bu araştırmada pazarlama yeniliği ile pazarlama performansı ilişkisi açıklanmaya ...
İnovasyon ve Risk Sermayesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2014)
Ekonomik büyüklük açısından ülkeler arasındaki sıralamada dünyanın 16’cı büyük ekonomisi konumunda olan Türkiye, inovasyon performansı açısından dünyada 44’cü sırada yer almaktadır. İhracatın ithalatı karşılama oranını ...
Üniversite öğrencilerinin teknolojiye hazır bulunuşluk düzeyi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki: Erciyes Üniversitesi örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin teknolojiye hazır bulunuşluk düzeyi ile kişilik tipleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Öğrencilerinin teknolojiye hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek üzere, Parasuraman ...
Girişimcilik Perspektifinden Türkiye’nin Yapısal Analizi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2006-06)
Yeni ekonomi anlayısında girisimci, ekonomik kalkınmanın temel aktörü ve yönlendiricisi olarak görülmektedir. Ülkelerin sahip oldukları girisimcilik potansiyelinin rekabet edebilme, yenilik yaratabilme ve dünya piyasalarına ...
Değer Yaratımında İç Girişimciliğin Değişen Boyutu : Bilgi Girişimcilerinin Rolü
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2006)
Son yıllarda ekonomide küresellesme hızla artmıs ve isletmelerin daha rekabetçi ürünler üretmesini zorunlu kılmıstır. ç girisimcilik olgusu modern dünyanın hızla gelisen piyasa yapılarına bir cevap olarak ortaya çıkmıstır. ...